Κατα φαντασιαν εγκυος!

Ψευδοκύηση σκύλων (ανεμογκάστρι)


Η πρώτη μου σκυλίτσα η Λόρα, είναι πια 8 χρονών. Είναι ένα μικρόσωμο κάτασπρο "μπασταρδάκι", με ιδιαίτερο χαρακτήρα και ρίζες από γκριφόν, κανίς, και λίγο πεκινουά. Ήταν το πρώτο σκυλί που είχα μέσα στο σπίτι και ήταν εκείνη που με έκανε να μάθω τα περισσότερα πράγματα για την ψυχολογία των σκύλων.
Ένα από τα πιο περίεργα περιστατικά που έχω ζήσει με την Λόρα, ήταν όταν ήταν ενός χρονών. Σαν κουτάβι και μέχρι εκείνη την ηλικία, ήταν αρκετά ζωηρή, παιχνιδιάρα και λάτρευε τις βόλτες. Τυπικό σκυλί! Κάποια στιγμή, σε διάστημα δυο μηνών μετά από τον οίστρο της, η Λόρα άλλαξε εντελώς συμπεριφορά. Άρχισε να γίνεται νευρική, δεν είχε όρεξη για φαγητό αλλά ούτε και βόλτα. Έπαιρνε τα παιχνίδια της - μια πλαστική κότα, ένα μπαλάκι και το σκοινί της- τα έβαζε στο κρεβάτι της και καθόταν επάνω. Χωρίς να ξέρω τι της συμβαίνει της πέταγα τα παιχνίδια της για να παίξουμε και εκείνη έτρεχε, τα έπιανε και τα γύρναγε σιγά σιγά και προσεκτικά ξανά στο κρεβατάκι της. Την βγάζαμε βόλτα και εκείνη έκανε βιαστικά την ανάγκη της και γύριζε τρέχοντας πίσω στο σπίτι να φροντίσει "τα παιδιά της".
Η Λόρα μου
Όταν ο κτηνίατρος μου είπε ότι η Λόρα είναι κατά "φαντασίαν έγκυος" μου φάνηκε αστείο. Με διαβεβαίωσε ότι δεν ήταν φυσικά, διότι η κατάσταση αυτή μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε μαστίτιδα ή δερματίτιδα των μαστών. Μου εξήγησε ότι τα συμπτώματα μοιάζουν με αυτά της εγκυμοσύνης ή της γαλουχίας. Η σκυλίτσα φτιάχνει τη "φωλιά" της, υιοθετεί τα παιχνίδια της και τα φροντίζει σαν να είναι παιδιά της. Μπορεί να γίνει νευρική ή και επιθετική. Μπορεί να παρατηρηθεί φούσκωμα της κοιλιάς,ανάπτυξη των μαστών και παραγωγή γάλακτος.
Αυτό που προκαλεί την ψευδοκύηση είναι η μείωση της προγεστερόνης και η ταυτόχρονη αύξηση της προλακτίνης. Συνήθως μετά από 10-15 ημέρες τα συμπτώματα υποχωρούν. Σε περίπτωση μαστίτιδας ή έντονων συμπτωμάτων χορηγείται φαρμακευτική αγωγή. Ο δικός μου κτηνίατρος πάντως με συμβούλεψε να στειρώσουμε τη Λόρα για να αποφύγουμε την περίπτωση να εκδηλώσει ξανά τα ίδια συμπτώματα. Η επέμβαση έγινε ένα μήνα μετά, και από τότε δεν είχε κανένα παρόμοιο θέμα. Λίγο μας έμεινε η "στριμάδα" της όπως συνηθίζω να της λέω, αλλά τι να κάνουμε...όλα τα σκυλιά έχουν τον χαρακτήρα τους και τα αγαπάμε για αυτό που είναι 😄.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις